Loga, logotypy, banery

Logo a logotyp

Żyjemy w czasach, w których ogromna  konkurencja jest  praktycznie w każdej branży. Dlatego jeśli chcą Państwo osiągnąć sukces, należy zainwestować w profesjonalnie zaprojektowane logo. Dzięki niemu będziecie się Państwo wyróżniać już przy pierwszym kontakcie z potencjalnym klientem. Dobre logo sprawi, że Państwa biznes stanie się zauważalny, bardziej popularny i wzbudzi zainteresowanie potencjalnych klientów. A to już połowa sukcesu. 
W kreowaniu identyfikacji wizualnej firmy należy zwrócić uwagę na rozróżnienie logo i logotypu. Najkrócej rzecz ujmując, logo jest graficzną formą przedstawienia marki, natomiast logotyp tekstową. Dodatkowo  logo składa się z dwóch części(zazwyczaj): sygnetu(symbol graficzny) oraz właśnie logotypu.

Logo jako graficzny znak tworzący podstawowy wizerunek firmy, musi być doskonale dopracowany z każdej strony. W tego typu projektach przyda się nie tylko  ogromna wyobraźnia oraz niczym nie ograniczona fantazja, ale także doświadczenie i rozeznanie rynkowe. Nasi graficy mają te cechy, co sprawia, że mogą nam Państwo zaufać.

Tak więc jakie  powinno być profesjonalnie zaprojektowane logo? Przede wszystkim  nieskomplikowane. To właśnie prostota sprawia, że jest ono rozpoznawalne i uniwersalne. Jest to dosyć trudna sztuka, gdyż grafik musi z jednej strony zawrzeć oryginalne, nieszablonowe elementy, ale w taki sposób, aby nie przesadzić. Jednym słowem przy w miarę nieskomplikowanym logo, musi być ono jednocześnie ciekawe i zwracające uwagę. Jeżeli dodamy do tego przejrzystość, mamy pewność, że  zostaniemy zapamiętani.

Przy projektowaniu  zwracamy również uwagę na to, co zrobić, aby  było ono ponadczasowe. Dobre logo będzie z nami wiele lat, będzie pracować na sukces firmy. Musi być tak stworzone, aby pasowało dziś i za 50 lat. Tutaj nie możemy sugerować się aktualnymi trendami. Logo znane i budzące zaufanie gwarantuje powodzenie. Następną istotna cechą jest to, że nasz znak powinien być zaprojektowany w taki sposób, aby można go było wykorzystać na wiele różnych sposobów (wizytówki, tkanina, folia, czy tez właśnie grafika na stronie internetowej).

Jednym z najważniejszych elementów, na które zwracamy uwagę  przy kreowaniu logo jest to, aby było ono jasne i zrozumiałe dla odbiorców oraz pasujące do charakteru firmy i produktu. Chcemy zaznaczyć, że nie oznacza to, że firma produkująca np. auta, musi mieć w swoim logo jakąś część samochodu bądź narzędzia. Chodzi o to, aby  identyfikowało ono firmę bądź produkt.

Istotnym elementem logo jest jak już wspomnieliśmy- logotyp, czyli tekstowe przedstawienie nazwy marki.  Najważniejszym zadaniem, jakie ma spełniać, jest oczywiście wyróżnienie produktu bądź usługi na tle innych podobnych ofert. Dodatkowo logotypy bardzo często są rejestrowane w urzędach jako znaki towarowe, dzięki czemu są prawnie chronione. Za przykład możemy tu podać WINDOWS, który jest znakiem towarowym będącym własnością firmy Microsoft.
Przy tworzenie logotypu musimy zwrócić uwagę na to, czemu ma on służyć i w jaki sposób będzie  najkorzystniej prezentował dany produkt bądź usługę. Jest to dosyć trudne, ponieważ w momencie kiedy logo przemawia do nas obrazem,  logotyp musi to zrobić za pomocą zarówno słowa, jak i obrazu. Duże znaczenia ma również nazwa firmy, którą musimy wyeksponować.

Tak więc logotyp powinien mieć przede wszystkim odpowiednio dobrana kolorystykę, dodatki graficzne oraz krój liter. Musi być również czytelny i oryginalny. Zwracamy także uwagę na prawidłowy rozstaw oraz formatowanie liternictwa. AwesomeIT to firma elastyczna, dopasowująca się do Państwa oczekiwań. W związku z tym oferujemy  odświeżenie logo już istniejących, a także możemy  dopasować je do gotowej strony WWW. Istnieje również możliwość  stworzenia witryny internetowej identyfikującej się z  Państwa logo. 

Banery reklamowe

Oprócz logo i logotypów, niezwykle istotne są również banery reklamowe. Są  to paski reklamowe wyświetlane na stronach internetowych, po kliknięciu których jesteśmy przenoszeni do konkretnej strony WWW. Baner reklamowy to jedna z najbardziej znanych obecnie form reklamy. Znajduje się praktycznie na każdej stronie internetowej i ma zachęcić do odwiedzenia strony reklamodawcy. Jednakże aby baner był efektywny, musi posiadać pewne podstawowe właściwości. Przede wszystkim musi być oryginalny i interesujący. Ważne jest również, aby był czytelny i zaciekawił odbiorcę, zaskoczył .Z naszego doświadczenia wynika również, że najbardziej popularne są te banery, które są dowcipne i wymagają od odbiorcy wykonania określonych czynności. Są to tzw. banery interaktywne. Zainteresowanie tego typu reklamą jest większe, gdy dobierzemy odpowiednią kolorystykę i grafikę.

W związku z tym, iż obecnie na stronach internetowych spotykamy się z ogromną liczba banerów reklamowych, sprawienie, aby Państwa reklama zwracała uwagę- jest szczególnie trudne. Dlatego tez zapraszamy do współpracy, ponieważ nasza firma ma ogromne doświadczenie w tego typu realizacjach. 

Czy wiesz, że nazwa Google powstała w wyniku pomyłki?

Jeden z twórców google poprosił o pomoc w nadaniu jej nazwy  swojego współlokatora. Studenci codziennie wypisywali swoje propozycje na tablicy. Któregoś dnia pojawił się tam napis Googolplex- czyli jedynka i googol zer. Nazwa się spodobała i zdecydowano się zarejestrować skróconą formę domeny - Googol. Niestety, okazało się, że podczas rejestracji domeny zaszła pomyłka i zostana zarejestrowana domena google.com. Czym właściwie jest googol?  

Czy wiesz, że w Rosji chciano wprowadzić opłaty za emotikona ":-)"?
W 2008 roku szef rosyjskiej agencji reklamowej „Superfone” Oleg Teterin, próbował  opatentować puszczającego oko emotikona w Rosyjskim Urzędzie Patentowym, w celu pobierania opłat licencyjnych. Urząd Patentowy odrzucił jednak wniosek Teterina, uzasadniając swoją decyzję faktem, iż znak ten nie jest znakiem towarowym. Gdyby pobierać opłatę, nawet symboliczną za każdą buźkę w wiadomości sms, można by w bardzo krótkim czasie stać się milionerem. Olegowi Teterinowi zarabianie pieniędzy na emotikonach na szczęście się nie udało;)

Czy wiesz, że istnieje taka strona, która prezentuje zasoby cyfrowe z całej Europy?
Strona internetowa www.europeana.eu to źródło darmowych e-booków oraz innych zbiorów, pochodzących z europejskich bibliotek, muzeów, archiwów itp.  Jest to biblioteka cyfrowa, muzeum i archiwum Europy. Została udostępniona 20 listopada 2008 w ramach inicjatywy UE. Dzięki tej witrynie internetowej możemy znaleźć we własnym języku cyfrowe dzieła kultury udostępnione przez uznane organizacje kulturalne w całej Unii Europejskiej.