Fotografia

Ansel Adams, amerykański fotograf powiedział kiedyś, że „fotografia jako potężne medium wyrazu i komunikacji oferuje nieskończoną różnorodność postrzegania, interpretacji i działania”. Jakże prawdziwe i aktualne są jego słowa. W dzisiejszych czasach prawie każdy ma aparat i prawie każdy może zrobić zdjęcie. Dzięki temu możemy uwiecznić najpiękniejsze i najważniejsze dla nas chwile.  Ale fotografia to nie tylko pamiątki rodzinne, ale też szerokie wykorzystanie w reklamie. Na stronach internetowych występuje m.in. w postaci banerów, okienek pop-up, itd. Piękne fotografie to jeden z ważniejszych elementów każdej witryny internetowej. I mimo, iż teoretycznie każdy może zrobić zdjęcie, to sprawić, aby było wyjątkowe, jest już trudniej. Dlatego też jeżeli potrzebują Państwo profesjonalnych, oryginalnych zdjęć  firmy bądź towarów- zapraszamy do współpracy.

Chcąc zdefiniować fotografię, musimy powiedzieć, że jest ona zbiorem przeróżnych technik, których celem jest zarejestrowanie trwałego, pojedynczego obrazu za pomocą światła. Techniki fotograficzne możemy podzielić na fotografię analogową oraz cyfrową. Jeśli chodzi o tą drugą, jest ona zdecydowanie popularniejsza.

Głównym celem fotografii reklamowej jest przede wszystkim zwrócenie uwagi i zainteresowania potencjalnego klienta na produkt bądź usługi. Jest to trudne, ponieważ za pomocą jednego ujęcia należy przedstawić towar i jednocześnie wzbudzić takie emocje, aby odbiorca chciał z nami pozostać dłużej. Aby ta sztuka nam się udała, musimy zwrócić uwagę na parę szczegółów. Otóż niezwykle istotne jest tutaj odpowiednie wykorzystanie światła, lokalizacji, aranżacji. Zwracamy również uwagę na rozmiar zdjęcia oraz proporcje produktu w stosunku do całości przedstawionej na zdjęciu. Zazwyczaj robi się to na dwa sposoby. Pierwszy polega na tym, że  produkt  umiejscawiamy na pierwszym planie, od razu widać co jest przedmiotem reklamy. Drugi  polega na wkomponowaniu go w określoną sytuację czy krajobraz. Przy obu tych technikach musimy zwrócić uwagę odbiorcy na wszystkie zalety i cechy charakterystyczne towaru. Oczywiście ważna jest również fantazja i kreatywność, której naszym fotografom nie brakuje. Dlatego też serdecznie zapraszamy do współpracy- z pewnością nie pożałują Państwo tej decyzji.

Czy wiesz, że nazwa Google powstała w wyniku pomyłki?

Jeden z twórców google poprosił o pomoc w nadaniu jej nazwy  swojego współlokatora. Studenci codziennie wypisywali swoje propozycje na tablicy. Któregoś dnia pojawił się tam napis Googolplex- czyli jedynka i googol zer. Nazwa się spodobała i zdecydowano się zarejestrować skróconą formę domeny - Googol. Niestety, okazało się, że podczas rejestracji domeny zaszła pomyłka i zostana zarejestrowana domena google.com. Czym właściwie jest googol?  

Czy wiesz, że w Rosji chciano wprowadzić opłaty za emotikona ":-)"?
W 2008 roku szef rosyjskiej agencji reklamowej „Superfone” Oleg Teterin, próbował  opatentować puszczającego oko emotikona w Rosyjskim Urzędzie Patentowym, w celu pobierania opłat licencyjnych. Urząd Patentowy odrzucił jednak wniosek Teterina, uzasadniając swoją decyzję faktem, iż znak ten nie jest znakiem towarowym. Gdyby pobierać opłatę, nawet symboliczną za każdą buźkę w wiadomości sms, można by w bardzo krótkim czasie stać się milionerem. Olegowi Teterinowi zarabianie pieniędzy na emotikonach na szczęście się nie udało;)

Czy wiesz, że istnieje taka strona, która prezentuje zasoby cyfrowe z całej Europy?
Strona internetowa www.europeana.eu to źródło darmowych e-booków oraz innych zbiorów, pochodzących z europejskich bibliotek, muzeów, archiwów itp.  Jest to biblioteka cyfrowa, muzeum i archiwum Europy. Została udostępniona 20 listopada 2008 w ramach inicjatywy UE. Dzięki tej witrynie internetowej możemy znaleźć we własnym języku cyfrowe dzieła kultury udostępnione przez uznane organizacje kulturalne w całej Unii Europejskiej.